-
2023年5月18日
教育政策のミクロ計量分析
政策評価(EBPM)
-
2023年1月
学校の説明責任と生徒の成績:近隣学校の役割
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
家庭の社会経済的背景のクラス内ランクがいじめ被害、欠席行動に及ぼす影響
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
学校統廃合の意思決定における非効率性について
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
School Accountability and Student Achievement: Neighboring schools matter
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2023年1月
The Rank of Socioeconomic Status within a Class and the Incidence of School Bullying and School Absence
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2023年1月
Inefficiency in School Consolidation Decisions
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2022年5月
学級閉鎖は児童・生徒の学力に影響を与えるか? 児童・生徒の社会経済的背景による効果の異質性の検証
ノンテクニカルサマリー
-
2022年5月
Do Class Closures Affect Students' Achievements? Heterogeneous effects of students' socioeconomic backgrounds
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2022年3月17日
教師の専門性は学力に影響を与えるか?
コラム
-
2022年2月
教師の専攻分野は生徒の理科の学力に影響を与えるか? 生徒・教師固定効果を用いた分野間比較分析
ノンテクニカルサマリー
-
2022年2月
Do Teachers' College Majors Affect Students' Academic Achievement in the Sciences? A Cross Subfields Analysis with Student-Teacher Fixed Effects
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2021年8月 6日
2021年度「通学コスト意識に関するインターネット調査」
School Travel Cost Internet Survey調査
-
2020年7月16日
大規模行政データを活用した教育政策効果のミクロ実証分析
政策評価(EBPM)
-
2023年5月18日
教育政策のミクロ計量分析
政策評価(EBPM)
-
2021年8月 6日
2021年度「通学コスト意識に関するインターネット調査」
School Travel Cost Internet Survey調査
-
2020年7月16日
大規模行政データを活用した教育政策効果のミクロ実証分析
政策評価(EBPM)
-
2023年1月
学校の説明責任と生徒の成績:近隣学校の役割
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
家庭の社会経済的背景のクラス内ランクがいじめ被害、欠席行動に及ぼす影響
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
学校統廃合の意思決定における非効率性について
ノンテクニカルサマリー
-
2023年1月
School Accountability and Student Achievement: Neighboring schools matter
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2023年1月
The Rank of Socioeconomic Status within a Class and the Incidence of School Bullying and School Absence
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2023年1月
Inefficiency in School Consolidation Decisions
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2022年5月
学級閉鎖は児童・生徒の学力に影響を与えるか? 児童・生徒の社会経済的背景による効果の異質性の検証
ノンテクニカルサマリー
-
2022年5月
Do Class Closures Affect Students' Achievements? Heterogeneous effects of students' socioeconomic backgrounds
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2022年2月
教師の専攻分野は生徒の理科の学力に影響を与えるか? 生徒・教師固定効果を用いた分野間比較分析
ノンテクニカルサマリー
-
2022年2月
Do Teachers' College Majors Affect Students' Academic Achievement in the Sciences? A Cross Subfields Analysis with Student-Teacher Fixed Effects
ディスカッション・ペーパー(英語)
-
2022年3月17日
教師の専門性は学力に影響を与えるか?
コラム