執筆者 | Andrew B. BERNARD (Tuck School of Business at Dartmouth)/Andreas MOXNES (University of Oslo)/Karen Helene ULLTVEIT-MOE (University of Oslo) |
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発行日/NO. | 2016年3月 16-E-047 |
研究プロジェクト | 組織間の経済活動における地理的空間ネットワークと波及効果 |
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概要
本論文では、多国間の国際貿易モデルを構築し、貿易における売り手と買い手の取引関係のシンプルなミクロ的基礎を提供する。貿易における売り手と買い手の関係を特定できる豊富なデータセットを用いて、理論モデルの発展の道しるべとなるような基本的事実を確立する。モデルから得られる予測を用いて、貿易ショックに対する企業レベルでの調整において、市場における買い手側の異質性がどのような役割を果たすのか、企業の限界費用がどのように外国市場の売り手へのアクセスに依存するのかを定量的に検証した。
概要(英語)
This paper develops a multi-country model of international trade that provides a simple micro-foundation for buyer-seller relationships in trade. We explore a rich dataset that identifies buyers and sellers in trade and establish a set of basic facts that guide the development of the theoretical model. We use predictions of the model to examine the role of buyer heterogeneity in a market for firm-level adjustments to trade shocks, as well as to quantitatively evaluate how firms' marginal costs depend on access to suppliers in foreign markets.