執筆者 | 松田 尚子 (研究員)/松尾 豊 (東京大学) |
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発行日/NO. | 2014年4月 14-E-018 |
研究プロジェクト | SNSを用いたネットワークの経済分析 |
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概要
本研究は、人的資本と社会関係資本の起業への影響を、起業の3つの段階と2つの期間に分けて分析を行い、起業を実行する際に必要な社会関係資本と利益を上げるために必要な社会関係資本は異なることを明らかにした。また成功する起業家とそうでない起業家には、経営上の相談相手と相談内容の選択に異なる傾向があることも分かった。
(本稿は、日本語版のディスカッション・ペーパー(13-J-064)を英訳したものである)
概要(英語)
This research analyzes how human capital and social capital may impact business start-up activities by dividing the business start-up process into three stages and two periods. It shows that the kind of social capital involved in setting up a company differs from that required for the entrepreneur to make a profit. It also shows that successful entrepreneurs and those who are not exhibit different trends in their selection of persons with whom they consult regarding business operations and the contents of the consultations.
Published: Matsuda, Naoko, and Yutaka Matsuo, 2017. "Impact of MBA on entrepreneurial success: Do entrepreneurs acquire capacity through the program or does MBA only signal gifted talent and experience?" Journal of Entrepreneurship & Organization Management Vol. 6(1)
https://www.omicsonline.org/open-access/impact-of-mba-on-entrepreneurial-success-do-entrepreneurs-acquirecapacity-through-the-program-or-does-mba-only-signal-gifted-talen-2169-026X-1000211.php?aid=90021